Bij het ASB Beheercentrum draait alles om ‘veilige verbindingen’. Voor midden- en hoogrisico-objecten gelden er speciale eisen bij alarmtransmissie. ASB Security biedt een scala aan hoogwaardige verbindingsdiensten voor brand- en alarmdoormelding, die door het beheercentrum worden geleverd.

Manager Jasper Brinkman vertelt: “Mijn ervaring met Seconts is dat het absoluut stabiel en betrouwbaar is. De problemen van uitval zijn minimaal, zeker in relatie tot de verhalen die ik wel eens uit de markt hoor. We vertrouwen er volledig op, want dit komt in principe nooit voor.”

‘Wij lossen veel problemen op vóórdat de meldkamer een melding krijgt’

Het ASB Beheercentrum lijkt wellicht een beetje vreemde eend in meldkamerland. Zij levert voornamelijk technische monitoring op systemen in het veiligheidsdomein. Bijvoorbeeld de ‘intensive care monitoring’ van onder andere alarmverbindingen voor inbraak, brand en de zorg. Daarmee heeft het centrum contact met bijna alle meldkamers in Nederland. Marco Jansen is sinds twee jaar de manager van het beheercentrum. Hiervoor werkte hij ruim 17 jaar bij de grootste beveiligingsinstallateur van Nederland, waar ASB leverancier is.

LEES HET HELE INTERVIEW