Als ASB Security, ontwikkelen en leveren wij hoogwaardige beveiligingsoplossingen, variërend van alarmtransmissie en -verwerking tot volledige meldkamerautomatisering. Denk aan systemen voor brand- en inbraakdetectie, cameratoezicht, toegangscontrole en diverse transmissienetwerken.
Wat ons onderscheidt, is dat wij zowel de software als de hardware volledig in eigen huis ontwikkelen. Hierdoor kunnen wij maatwerk leveren dat voldoet aan de strengste (inter)nationale veiligheidsnormen én aansluit bij de specifieke behoeften van onze klanten. Wij bedienen uiteenlopende sectoren, waaronder banken, overheden, veiligheidsregio’s, het MKB en de retail.
Als gevestigde naam met een sterke reputatie én ambitieuze plannen voor de toekomst, zijn wij op zoek naar een ondernemende en resultaatgerichte Business Development Manager die met ons mee wil bouwen aan het verdere succes.
De functie
In deze functie ben je verantwoordelijk voor het mede behalen van de commerciële doelstellingen van onze organisatie.
Taken en verantwoordelijkheden:
- Het opstellen en uitvoeren van een strategisch salesplan.
- Het actief benaderen van potentiële klanten in de markt.
- Het bedenken van nieuwe groeimarkten.
- Presenteren van innovatieve oplossingen en diensten aan prospects en bestaande klanten.
- Samenwerken met interne teams om klantbehoeften te begrijpen en passende oplossingen te bieden.
- Analyseren van markttendensen en concurrentie om verkoopstrategieën te optimaliseren.
- Bijwonen en actief bijdragen aan de periodieke Salesmeeting.
- Begeleiden van offerte- en aanbestedingstrajecten in samenwerking met sales support en PMO.
- Deelnemen aan branche-events, tenders en werkgroepen om onze positie te versterken.
Je denkt mee over het salesplan en onderhoudt het bestaande klantenbestand. Je bent zowel op kantoor in Eindhoven als onderweg naar (potentiële) klanten. Deze dynamiek geeft je veel vrijheid en verantwoordelijkheid om de markt actief te bewerken en resultaat te boeken.
Functie-eisen
- Aantoonbaar HBO werk- en denkniveau.
- Uitstekende beheersing van de Nederlandse en Engelse taal, zowel mondeling als schriftelijk.
- Bereidheid om te reizen binnen Nederland en incidenteel internationaal.
- Ruime ervaring in de Sales.
- Ervaring en kennis van meldkamers of alarmcentrales is een pré.
- Ervaring met grote en complexe verkooptrajecten en bekend met solution selling en lange verkoopcycli.
- Goede communicatieve vaardigheden.
- Vermogen om de vertaalslag van klantvraag naar technische oplossing te maken (of hierin nauw samen te werken met techniek).
- Resultaatgericht en in staat om zowel zelfstandig als in teamverband te werken.
Wat wij bieden
- Een aantrekkelijk salaris en lease-auto.
- Een uitdagende en afwisselende functie in een innovatief en groeiend bedrijf.
- Werken in een modern pand in Eindhoven met een professioneel en hecht team.
- Een contract voor bepaalde tijd met uitzicht op een fulltime vast dienstverband van 40 uur.
- Interne en externe opleidingsmogelijkheden binnen het vakgebied.
- Een informele werksfeer waar kwaliteit en klanttevredenheid centraal staan.
Bij indiensttreding wordt altijd een screeningprocedure bij de Politie uitgevoerd. Een assessment kan onderdeel uitmaken van de procedure.
Het werving- en selectieproces voor deze vacature is uitbesteed aan Fortress Staffing Services. Voor meer informatie of je sollicitatie kun je bij hen terecht. Telefonisch via 035 – 6946111 of per mail: info@fortressgroup.nl.