Uw veiligheidsinstallatie beheerd op afstand
Het ASB Beheercentrum waakt 24/7 over de technische inzetbaarheid van de apparatuur en installatie van de aangesloten bedrijven en particulieren. Zodra er zich gebeurtenissen voordoen (events), ontvangen wij hiervan meldingen en volgen er gepaste acties.
Afstandsbeheer
In bijna 95% van de gevallen kunnen incidenten en verstoringen op afstand worden opgelost. Naast de normale melding in relatie tot inbraak, sabotage, brand, etc., biedt ASB een scala aan nieuwe mogelijkheden om situaties vanaf afstand te beoordelen en op te lossen. Deze wijze van werken spaart tijd en kosten.
Wettelijk plichten
Hoe er gereageerd moet worden, is voor een aantal situaties per wet vastgelegd. Zo moeten er bij een particuliere alarmcentrale (PAC) altijd minimaal twee sleutelhouders zijn. Ook is vastgelegd wanneer de politie gealarmeerd moet worden en wanneer er gebruik moet worden gemaakt van video monitoring, etc. Bij hoge-risicosituaties worden strenge eisen gesteld aan de (verplichte) dienstverlening.
> Zie ook OMS dienstverlening voor brandbeveiliging
Kwaliteitsafspraken (service level agreement)
Voor zakelijke meldingen spreekt ASB met de opdrachtgever per gebeurtenis (event) af hoe er gehandeld moet worden en welke kwaliteitseisen hierop van toepassing zijn. We reageren volgens het afgesproken protocol, zodat u zich hierover geen zorgen hoeft te maken. Onze medewerkers doen er alles aan om eventuele financiële en emotionele (volg)schade te voorkomen of te minimaliseren.
Waarom het ASB Beheercentrum?
Meer weten?
> Kijk ook bij Netwerk monitoringservice voor meer informatie over kwaliteitsmeting en -rapportage, Verification of Performance (VoP).
> Kijk ook bij Beheer op afstand voor meer informatie over wat ASB allemaal op afstand kan beheren.